PARUT? SAMPAI MATI TAKKAN HILANG. FULLSTOP !



Assalamualaikum..

Sekadar update pendek.



16 Mei 2013

Sakit? 
Tidak. Saya kan kuat.

Darah menyembur?
Rasa nak pitam?
Tidak. Saya kan kuat.

Sipi lagi nak kene mata.
Buta? Tidak. Cuma kabur sahaja.

Parut? Ya! Berparut.
Cantik? Tidak! Tetapi cukup sampai tua akan kenang.
Terima kasih.

Dah macam Samseng jalanan pun ye.
Kata Minah Rempit.
Ye tak??





Terima kasih untuk hadiah Hari Guru paling mahal pernah diterima.
Terima kasih untuk PARUT yang kekal sampai tua.
Terima kasih untuk kekaburan mata kiri yang menyesakkan mata dan kepala.

Aku REDHA.
Pasrah.

Terima kasih.
Parut nih akan jadi GURU paling indah.
Ya paling INDAH. Terima kasih.

Pendosa seperti aku dihukum oleh manusia yang tidak sempurna.
Penghukum menghukum pendosa.
Sedangkan penghukum bukan Rabbi.
Terima kasih.

Maaf. Tipu sunat aku buat ramai ragu ragu.
Sekadar untuk menjaga aib agar tiada yang tercela.
Cukup orang terpenting sahaja tahu apa sudah terjadi.
Terima kasih.

Maaf aku bukan mahu membohong.
Sekadar malas nak menjawab.

Kbhai.~~








3 comments:

  1. Sabar ye akak sayang. Insya-Allah, pasti akan ada hikmah di sebalik ujian ni. Moga-moga akak tabah, redha. Jangan putus-putus berdoa pada Allah. Dia lah Maha Mendengar.

    Sungguh kak. Kehidupan kita di dunia penuh dengan mehnah dan trebulasi. Kak, mari kita sama-sama hayati maksud firman Allah swt yang bermaksud,


    “Sesungguhnya hanya orang yang bersabar yang dicukupkan pahala bagi mereka tanpa batas.” (Surah al-Zumar 39: 10)

    Sabar kak. Yakin akak kuat. Insya-Allah.

    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  2. ya allah..syafakillah kakak ! sakitnya...urghhh....aduhhhhhhhh

    ReplyDelete

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.

Powered by Blogger.