WUJUD KE ISTILAH "KAU SAHABAT SEJATI" DALAM KAMUS HIDUP AKU??

July 12, 2011

salam uols..

hye2.. pekaba semua?? skang nih pukul 3.59am.. lalala..korang tau x aku baru watper?? atteyhh.. baru pas stdy laa syg.. kata student.. huhuhu..lusa ade test CTU151.. 2 yg bertungkus lumus nk hafal fakta sejarah islam.. alamak aih, budak spm pn ley jawab ler..mana tak nye, nih silibus spm (cuma di upgred kan ke standard u)..masalah aku skang, aku da 4tahun tinggalkan SekMenTekMuo. . kuikuikui..

udah2, aku bkn nk mengarut pasai stdy.. hihi.. actually entry nih aku nk menjawab soalan yg sering bermain difikiran aku.. SAHABAT??? sape ade sahabat?? angkat tangan skang!! hmm.. msti uols ckap "sy ada sy ada" walueyhhh!! seronok ye kamu ade sahabat?? hmm.. aku bukan nk mngata la tp hakikat yg sering aku jumpa adalah, sahabat seorang yang pentingkan diri sendiri..

alamak aih, aku mntak maaf terlebih dahulu.. nope!! bukan aku nk memburuk2kan sahabat atau hubungan persahabatan 2.. tp kenapa saban tahun, saban waktu bile aku pergi sesuatu tempat 2, aku ssh nk dpt shabat sejati.. dan kenapa kene ade sahabat??? perlu ke kwn baik?? yer!!! PERLU!! tepat sekali.. 10 markah utk anda.. hmm.. aku akui, sahabat 2 penting.. kalu x, cane kte nk berinteraksi dan berkomunikasi antara 1 sama lain.. silap2 haribulan, miscommunication dan berkelahi.. mmg terbaik!!!

hmm.. aku x anggap dia sahabat, tp aku anggap insan sekeliling aset aku, harta aku.. umpama macam mereka nih tumbuhan2.. perlu dibaja, disemai dan baru lah dapat hasil yg memuaskan.. teman sekeliling aku nih umpama mcm rumah aku, tmpat aku berlindung.. dorang nih umpama kereta EvoLancer aku lar, boleh bawak aku ke mana2, dorang umpama NokiaC3 aku lar, menjadi medium komunikasi aku.. eceh!!! aset btul kwan nih kan??

tapi an, adakah mereka aggp aku nih harta yg perlu dijaga rapi umpama lebih dari nyawa mereka?? tak semua yg kita nk kita akan dapat.. aku tak mengharap mereka melayan aku umpama raja permaisuri agong.. cukup lah ucapan terima kasih atas sikap caring aku pd mereka.. cukup la mereka tahu bahawa aku memerlukan mereka apabila ditimpa musibah.. cukuplah mereka mendengar luahan hati aku, tetapi bukan mengkritik aku utk menjatuhkan aku..

aku pelik tgok sesetengah org nih.. xley idup tanpa kawan.. come on guys!! kte da besar kan?? knapa xley nk bergerak sendiri.. korang kata korang sahabat teman setia bagai.. tp bila ditimpa sesuatu masalah, nape korg xley setel sama2. aku bkn nk kata aku bagus sbb boleh idup tnpa sahabat.. tp bile pergi tempat baru, aku ase aku ley je sesuaikan diri.. xde pn istilah "alaa, xde ko, aku xnk g la.."... "aku xde geng nti kalu ko xg..."..hahaahaahaha..aku pelik la.. manusia2.. nanti da mati kwn ikut skali ker? agakla kan kalu uols nk sgt kekalkan semangat setia kwn 2.. yang bertambah pelik, kalu tang2 xde geng, korg perlu kan mereka,.. tp ble mereka perlukan korg, mana korg??? ade kt sisi mereka 24jam7?? xde kan???? mcm2 alasan bjak pandai korg bg..

paling aku mnyampah n berdendam laa kan bile main tikam2 belakang kwn.. mak aihhh.. tajam btul pisau korang.. tabaik laa bt mcm 2.. ade la 1 kes kt tmpat aku belajar nih an, dia nih nmpak je diam.. tp tang buruk2kan org, dia join sekaki.. oke la, aku xksah ko nk burukkan org, aku ase manusia lg bergelar ppuan, xlari kalu xmngumpat.. tapi agak la kan.. xyah nk jdi gunting dlm lipatan.. ko da sedap2 ngata org tp ko tuduh org lain lak.. yg ko tuduh 2 kwn baik ko tau.. wlaupun xkene kat aku, tp aku cukup berdndam nan kau.. kau tau x aku terasa sgt bila kau bt kwn ko mcm 2.. kau nih manusia jenis ape?? meyh aku bg nama kat ko.. ko tau x ko nih gunting dlm lipatan, atau dlm bahasa kampungnya pembelit!!! sorry la geng, aku bkn nk jtuhkan maruah kau.. aku harap kau cpat2 sedar..

berbalik pd sahabat.. thanks 4 being my gud frenx.. kpd sesiapa yg pernah mnjadi sahabat aku, TQ.. aku hargainya... tanpa korang, xmgkin aku berada disini.. yakinlah dgn ape yg aku kata kan, korang aset aku, harta aku.. aku syg korang lebih dri nyawa aku sndri.. setiap kritikan dan tohmahan korang la yg mnjadikan aku kuat sebenarnya... semoga Tuhan memberi korang rahmatNya.. semoga setiap ape yang kita usahakan, kita mampu dapat hasilnya bersama.. amin..

You Might Also Like

3 000, 000 Pengkomen

  1. dear, wa kt sgmt ni,jumpa dak2 klas A3, terubat rasa rindu dihati...

    nta bile dpt jumpa nurul lak...

    ReplyDelete
  2. Do you want to get significantly more targeted free visitors from search engines for your website almost effortlessly? Well, with increased exposure around the web it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As lot of webmasters say, this backlink and traffic service can get potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum uyul...kena berhati2 juga dlm berkwn agar kita mendpt kwn yg betul2 ikhlas ...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete

DISCLAIMER: Comments are welcomed. However, noted that, tasteless and insulting comments may be deleted. Any personal remarks and attacks may be deleted. The same holds true for off-topic comment. Any comments that reek of link spam or marketing messages will be deleted.

I am not responsible for the content in comments other than those made by me, or in blogs, or other online content that I may link to.</p>