Antara CINTA 
yang telah berlalu
dengan CINTA yang sedang menanti
kita sentiasa cenderung
untuk mengabaikan cinta
yang berada jelas di mata 
dan sering mengharap dan menoleh 
kepada cinta yang telah berlalu 
jauh meninggalkan kita... 

Kadang-kadang bila 
kita sudah memiliki 
sebuah CINTA 
kita terlupa yang CINTA itu 
masih perlu 
sentiasa dipupuk dan dibajai 
dengan kasih sayang. 

Kita terlalu yakin 
kita akan memiliki 
CINTA itu sampai bila-bila pun. 

Apabila segalanya berakhir 
barulah kita akan 
menyedari kesilapan 
yang kita telah lakukan. 

Dan malangnya kesedaran itu 
sentiasa datang terlambat.

 Bila seseorang jatuh CINTA 
ketika dia 
baru kehilangan kekasih hati 
maka CINTA yang tercipta itu 
bukanlah CINTA sebenar 
melainkan hanya seperti ubat khayal
 yang bertindak sementara sahaja 
dan kemudian akan
 merosakkan hatinya dua kali ganda 
malah berganda-ganda lagi selepas itu..

kerana sesungguhnya 
kita boleh menipu orang lain 
tetapi bukan hati kita sendiri. 

Bila CINTA putus ditengah jalan 
usahlah bermuram durja
 menyakiti diri sendiri. 

Bangkitlah dan mulakan CINTA baru.
 Kerana setiap
 cinta yang hilang pasti akan ada pengganti.

 Usah mengharap pada yang tak pasti, 
usah merayu pada yang tak sudi. 

CINTA pertama tidak semestinya yang terbaik.

 Setiap CINTA mempunyai 
keunikan dan kehangatan yang tersendiri.
 Janganlah terus terikat 
kepada CINTA yang sudah pergi.

yuhuuu!! baru nk tutuup mata nih..
awatnyaaa laaa mata nih ley segar bugar ble idea nihs tetibe dtg??
weyh korg2..da tido kaa?? nk tanya nihs..

antara kawan, teman dan sahabat laaa an, yg mana korang pilih kalu korang nk p cafe??
2 pun kepada anda2 yg tinggal di asrama laaa.. 

antara kawan, teman dan sahabat laaa kan, yg mana korang pilih kalu korang nk pi tikam air gedegang?? yg nihs tuk penuntut2 UiTM Melaka laa cos kat sana aku tau konpom ade air gedegang.. (alaa.. air yg masuk wet syiling uhhs)

antara kawan, teman dan sahabat laaa an, yg mana korang pilih kalu korang nk kene pi pekan sbb nk pos barang?? agak2 korang..korang choose sape ek??

antara 3 3 soalan nihs laaa kn.. aku dpt ase kan korang akn plih kawan sebab...
korang tau ker kawan tuhs stands 4 wat?? teman tuhs utk ape? and sahabat tuhs refer pada sape??? korang tau ke?? xcaya??? korang slalu ckp "aku p ngan kawan aku laa"..."kawan aku teman laaa"..."kawan aku tolong blikan dinner tok aku"..and blahhhsss blahhhss..

jarang sgt aku dgr org tukar perkataan kawan tuhs jd perkataan teman or sahabat.. rasa mcm janggal lak kan?? tapayah ckp korang laa.. aku pn geli nk sebut my teman.. my sahabat lg laa xpnah.. paling2 aku sbut "member laaa".. huhu.. adakah ini fakta??

ape kau membebel nihs labu!!????
actually.. aku nk cite laa pengalaman aku sepanjang aku bergelar kawan, teman, sahabat.. ngee~~ adakah aku teman yg setia?? adakah aku sahabat yg setia?? jwapan nya.. TIDAK!!!! tau nape aku ckp X?? sbb.. kalu laa aku nih seorg yg setia, aku mesti tggu dan berharap kwn2 aku, teman2 aku, sahabat2 aku yg pergi tgglkan aku tuhs kembali menjadi kwn aku.. atleast sbagai kwn biasa pn xpe... tp an.. prinsip aku laa, kalu org da tamau jd kwn aku, ape ley wat.. aku bkn manusia terbaik.. bukan kwn yg baik.. aku pn bkn manusia terperfect!!! mgkin ada baik nya mereka2 tak jadi kawan aku.. mgkin Tuhan nk tunjuk kan something yg aku tak nmpak..mgkin Tuhan nk bg keinsafan pada aku supaya jgn terlalu bangga sgt laaa jd org yg ramai kawan.. kdg2.. bile lonely laaa kn, aku msti nk nangis... tp kne kuat.. kalu aku nangis, nanti org kata aku yg bersalah.. tp baru skang aku tau.. sebenarnya aku mang kuat.. xde kwn pn aku ley idup.. come on laaa uyul!!! bangkit weyh.. bkn sekali ko masuk u.. bkn sekali ko duk dlm asrama.. da berkali2..bermacam2 ragam da ko jmpa.. bermacam2 org.. ko xley espect org sume ske kawan nan ko..




********************


pernah 1 ketika, mana tahs silap nye, aku gado nan seorg member  aku.. cik H nama dy.. nk kata baru lagi pistiwa, da lama laa gak..4tahun da berlalu.. weyh!! tragis weyh.. aku syg kot kt dy.. dy je laaa kwn yg aku ade pas semua kwn2 klas aku takmoh rapat nan aku.. nk kata aku bodoh, taklaaa kan.. oke la wat masuk2 je jd top student (nihs xley disangkal..mang aku slalu dpt no 1 dalam exam k).. mgkin sbb dulu aku nihs cengeng sgt..asek nk nages je ble balik asrama.. homesick beb!!! hmm..smbung balik pasal kwn yg aku syg tuhs!!! weyh!! sumpah.. aku syg dy.. pengakuan exclusive nihs.. huhu.. mana tahs silap nye, ade laa sorg mamat nihs bt cte tahs ape tahs smpai aku nan si H nih gado.. yg aku tak menahan 2 mamat 2 ckp aku nih perasan suma dak laki suka kt aku!! weyh mat!! lu da laaa macam matpet!! lebih lak!! lu baru tgok gwa rapat ngn dak laki, lu da jugde mcm2..aku nan dorg just kwn sbb nk blaja sma2 laa..dorg pndai kot, pe salah aku blaja nan dorang.. huhu.. chop!! ape kaitan nya dgn H?? kaitan nya.. si matpet nihs suka laa kt H!! adui..so, ape pasai lu bt gwa gadoo nan dy weyh?? lu tau an gwa nan dy kancing weyh.. dy p spital pn gwa teman.. dy sakit gwa jaga.. lu saja fitnah gwa kan smpai smua fitnah tuhs deme percaya.. tape2 gwa sbr!!! nk2 time tuhs gwa ade exam bsar!! lu tgu laa... gwa buktikan gwa xslah.. huhu.. aku actually xksah weyh kalu org nk caya kt aku ke x.. tapi cik H, tlg laa cayakan aku.. aku syg ko kot..ko je sahabat aku smpai mati.. tp xpe laa cik H, mgkin 1 ari nti Tuhan akan tunjuk kan jalan yang betul utk kita..aku sbr dan sbr..pnah gak aku cari cik H pas abes spm uhs.. sbb dgr2 cik H da kawen!! perghhh!! bapak sapae bt cte?? ngee..hal 4tahun lpas daa.. tp an, dlm usaha pencarian aku kt FriendSTER, MyS, Tagged and also FB laaa kan... aku xjmpa pn dy.. tahs dy letak nama ape tahs!! mak aih.. cik H mana awk ilang..merajuk pnjang nmpak!! nk dipendekkan cite laaa.. jap2.. aku cari balik tarikh dy kontek aku.. satsss naaaa!! aku on FB jap.. tik tik tik!!! weyh..sowy lambat..ngee.. aku da dpt da.. dy contact aku pd 23 FEBRUARI tis year!! see.. aku nan cik H ade jodoh laaa weyh!! aku mcm xcaya dy berjaya cri aku... haa.. mana tak nye.. FB aku 2 skema.. gne nama btul!! haha.. dipendek2kan lagi cite.. aku nages laa kot pg tuhs.. da laa mlm tuhs aku nangis bagai..sbb gado nan ex aku.. so, ari tuhs adalah ari nages sedunia.. cite punye cte.. aku tersangat sedey sbb ayat terakhir cik H masa chat nan dy tuhs.. "kite da jmpa kepahitan dlm persahabatan, skang Tuhan bg kite kemanisan dlam perhubungan."
ya.. aku bersyukur sbb da jmpa balik sahabat aku.. thanks laa kwn yg bt fitnah kt aku tuhs.. skang ko da dpt balasannya kan?? senang ke idup ko skang?? kalu senang sgt asal merayu rayu nk mntk maaf kt aku?? huwaa!!




********************



adui!! aku pnat laaa bergaduh.. aku nih dari zaman sekolah mang muka bergado je ?? hmm.. aku terus terang je laa.. aku kalu x ske kt seseorg tuhs, msti ade sbb.. tp sbb tuhs msti dtg kendian.. nihs smpai zaman blaja kt u pn ade je yg nk cari pasal nan aku.. aku x ksah lau aku gado nan org tuhs, org nk salahkan aku. tp tlg laaaa!!! aku tasuka laa org gna kan lelaki sbgai org kuat!! aku mang anti laa kalu lelaki sebuk2 hal ppuan mcm pak nenek tapi xpe..aku sabo je.. hal2 mcm nihs aku mang xske nk ngadu nan mak.. smpai 1 ari tuhs, mak aku nk blikan sate tuk kawan2 aku..(almaklumlaa..deme ske kn sate).. tp aku xreti nk tolak pelawaan mak aku yg berhati mulia tuhs.. takkan laa aku nk ckp kt mak aku gado kot.. malu laaa beb.. aku da 21tahun..tp hal2 mcm nihs xreti nk setel sndri... last2 sate tuhs aku mam nan adik2 aku.. tapi an.. smua tuhs da setel da.. aku mang laa mulut jahat.. tp lg skali.. aku sakit ati kot!! asal?? asal?? asal laaa ko nihs nk libatkan mak ayah aku dlm hal kte?? da tuhs aku tanggung smua nya sorg2 ko tau ark?? org taknak tegur aku, aku trimaaa weyh!! org perli2 dlm klas, aku tutup tinge nihs gne headfon!! asal kan aku dpt blaja nan tenang!! tapi tape laa weyh.. da jd sejarah.. aku da lupakan.. yg pastinya laaa kan.. moral of da' value.. jgn cpat ngaku kalah!! jgn tunjuk airmata dpan org!! jgn nk gna keayuan utk raih simpati org.. kalu x,.. smpai bila nk kuat!! tuhs yg aku bt sehinggakan aku ase aku kuat bia pun TANPA SEORANG SAHABAT.. 



********************




skang da abes sem.. aku da blaja semua nya 1 1.. mana2 yg ley jd iktibar, aku bt pgajaran..walaupun aku nihs x serik.. tp aku sedar.. kawan nihs kadang2 memualkan!! nk tengok yg btul2 baik, xde weyh.. aku pn kdg2 mcm tuhs gak..kwn nan dy sbb dy pndai..cari pluang tuk blaja sama2.. tp tuhs slalu jd pd aku.. org lain gna kan aku tuk blaja je.. takpelah..aku redha.. aku halalkan smua ilmu yg aku pnah bg kat kwn2 aku..biarpun iyenya xbyk mana, tp aku berharap sgt ilmu tuhs bg manfaat kt dorang..


********************



dan skang nihs.. aku keseorangan lg.. mgkin aku bkn yg terbaik!! diulang aku bukan yang terbaik.. aku sedar aku tak layak nk hukum org!! biar laa.. mgkin org tuhs ade alasan dy sendiri.. tp andai kata ade diantara korang yg baca nihs terasa nan entry aku kali nih, aku mntak ampun.. aku bkn nk jd kan blog sbagai medium cari gado!! aku nk mntk maaf.. aku bukan yg terbaik.. aku slalu timbulkan ase tak puas hati di hati korang.. aku nk korg tau, aku syg korg.. sumpah!! aku hargai kurniaan Tuhan bagi kat aku.. aku hargai korang yg pnah berada disisi aku slama nihs.. tanpa korang, sape laa aku nihs..terima kasih sbb pnah jd kawan aku bia pun iyenya cuma utk SEMUSIM!!

- THE END -

p/s : hargai laaa dia sementara dia masih ada.. pesanan ikhlas dari bearbeanto!!